طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

  • ۰
  • ۰

شاید در بحث های رایج شنیده باشید شرکت های طراحی وب سایت مشهد که یک سایت یا برنامه رابط کاربری خوبی دارد، اما تجربه کاربری بد یا مشابه آن است. با کمال تعجب، اکثر این افراد اطلاعات زیادی در مورد رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) و تفاوت های آنها ندارند. در این مقاله می خواهیم رابط کاربری، تجربه کاربری و تفاوت این دو را بررسی کنیم.
طراح رابط کاربری (UI) و همچنین طراح تجربه کاربری (UX) ضروری هستند و باید برای دستیابی به محصول نهایی مناسب با یکدیگر همکاری کنند. با وجود این نقش ها و مسئولیت ها، این دو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. طراحی تجربه کاربری یک موضوع تحلیلی و فنی است، در حالی که طراحی رابط کاربری به آنچه ما به عنوان طراحی گرافیکی می شناسیم نزدیک تر است، البته با وظایف بزرگتر و پیچیده تر.
اگر محصولی را بدن انسان می‌دانید، رمز آن استخوان‌هایی است که بدن را می‌سازند. اندام ها همچنین طراحی تجربه کاربری را نشان می دهد که ورودی بدن انسان را برای بقا اندازه گیری و بهینه می کند. طراحی رابط کاربری مانند بیرون بدن است، مانند احساسات و واکنش ها و به طور کلی آنچه از بیرون می بینیم.
طراحی تجربه کاربری (UX) چیست؟
طبق تعریف موجود در ویکی پدیا، طراحی تجربه کاربر (UXD یا UED) فرآیندی برای بهبود رضایت و وفاداری مشتری از طریق بهبود قابلیت استفاده، سهولت استفاده و لذت ارائه شده در تعامل بین مشتری و محصول است.
ممکن است فکر کنید این تعریف مبهم است، همچنین به فناوری و مفاهیم دیجیتال اشاره ای نمی کند. به طور کلی، خلاصه کردن فرآیند در چند کلمه همیشه دشوار است.
برخی عدم قطعیت در تعریف به دلیل جدید بودن مفهوم است. دان نورمن، دانشمند شناختی و بنیانگذار گروه مشاوره طراحی نلسون نورمن، اهمیت تجربه کاربری را می گوید:
تجربه کاربری تمام جنبه های تعامل کاربر با شرکت ها، خدمات و محصولات را پوشش می دهد.
طراحان تجربه کاربری (UX) باید به طور فعال در فرآیندهای تحقیق، ارزیابی، توسعه، محتوا و نمونه سازی برای ارزیابی کیفیت محصول شرکت کنند. طراحی تجربه کاربری یک مفهوم غیر دیجیتالی مرتبط با علوم شناختی است، اما در درجه اول در حوزه دیجیتال تعریف و اعمال می شود.
طراحی رابط کاربری (UI) چیست؟
اگرچه طراحی رابط کاربری یک مفهوم قدیمی و بیش از حد استفاده شده است، اما به دلیل بسیاری از باورهای غلط، "طراحی رابط کاربری چیست؟" یافتن پاسخ سوالات. این سخته. تجربه کاربری مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که بر بهبود محصول برای لذت کاربر و افزایش عملکرد متمرکز است، که مکمل طراحی رابط کاربری است و شامل ظاهر، احساس و جذابیت محصول می‌شود. مانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز زمینه ای چند وجهی و چالش برانگیز است. یک طراح رابط کاربری مسئول تبدیل محتوا، طراحی و ظاهر یک محصول به تجربه ای جذاب برای کاربر است.
برخلاف رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) یک مفهوم دیجیتالی است. نقش طراحی رابط کاربری نقش مهم و ضروری برای رابط دیجیتال و کاربران آن در زمینه احساس ناشی از برند و اعتماد به برند است. اگرچه بهبود احساسات ناشی از برند و اعتماد به برند وظیفه واقعی طراحی رابط کاربری نیست، اما طراحی رابط کاربری برند محصول به این دو مورد مرتبط است.
وظیفه نهایی طراح رابط کاربری پیاده سازی طرح با کمک توسعه دهنده است. در گذشته هیچ تفاوتی بین طراح رابط کاربری و برنامه نویس وجود نداشت. اما امروزه یک طراح وب (که در واقع یک طراح رابط کاربری با مهارت کدنویسی است) به عنوان طراح رابط کاربری شناخته می شود. یک طراح تجربه کاربری نیازی به نوشتن کد ندارد. طراحی رابط کاربری چیزی است که با اتکا به ایجاد رابط های کاربری جذاب در طول زمان تکامل می یابد و تغییر می کند.
به طور کلی می توان گفت که طراحی رابط کاربری از سه قسمت محصول تشکیل شده است:
Sense: شامل عملکرد محصول و پاسخ به ورودی کاربر یا محیط های مختلف نمایش است
پوست: شامل نمایش تصویری و گرافیکی محصول است
آرایش: حاوی دستورالعمل ها و نکات و راهنماهایی است که به کاربر کمک می کند تا تجربه بهتری داشته باشد.
جمع بندی
UI و UX مکمل یکدیگر هستند. هر دو برای ایجاد یک تجربه کاربری دلپذیر برای محصول ضروری هستند و نمی توان یکی را بر دیگری ترجیح داد.

  • ۰۱/۰۶/۲۲
  • site design companies

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی