طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وب سایت های مختلف برای اهداف شرکت های طراحی وب سایت مشهد متفاوتی ایجاد می شوند، اما هدف همه آنها یکسان است. برای همه وب سایت ها، هدف اصلی ایجاد محتوا و نگهداری وب سایت، سوق دادن کاربران به اقدام یا یک فراخوان برای اقدام است.
این اقدام می تواند خرید در وب سایت، دانلود لینک، پر کردن فرم یا سایر اقدامات مشابه باشد.
حال این سوال پیش می آید که مدیران وب سایت ها از چه روشی برای تشویق کاربران به انجام کاری استفاده می کنند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که دکمه فراخوان برای دستیابی به هدف فوق طراحی شده است.
اما فراخوان برای اقدام چیست و برای ایجاد آن چه مراحل یا نکاتی را باید رعایت کنید؟ پس از تعریف این مفهوم در این مقاله به ارائه نکات لازم برای ایجاد آن می پردازیم. پس تا آخر با ما باشید.
فراخوان برای اقدام چیست؟
Call to Action یا CTA که به اختصار Call to Action نامیده می شود، شامل مفهوم «درخواست اقدام» می شود. وب سایت های مختلف از فرمت ها و فرم های مختلفی برای درخواست از کاربر استفاده می کنند و همچنین درخواست های متفاوتی از یکدیگر دارند.
برخی از وب سایت ها از بازدیدکننده درخواست خرید محصول می کنند، برخی دیگر کاربر را ملزم به کلیک بر روی قسمت خاصی برای دانلود فایل می کنند و گاهی اوقات هدف از فراخوان ثبت اطلاعات کاربر یا به عبارتی تغییر جهت است. به کاربر واقعی
به عبارت ساده، call to action یک لینک، دکمه یا تصویر خاص در صفحات مختلف وب سایت است که اغلب دارای متن و تصاویر جالبی است که کاربر را تشویق می کند و سعی می کند کاربر را به دنبال درخواست مدیر وب سایت و در نهایت تحقق هدف خود در ایجاد وب سایت . و مدیریت
تاثیر فراخوان بر روی سئو سایت
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مجموعه ای از اقدامات است که سعی می کند وب سایت مورد نظر را به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برساند.
در طی این فرآیند کارهای مختلفی انجام می شود تا اعتبار صفحه در نزد موتورهای جستجو افزایش یابد و صفحه با رسیدن به صفحه اول به مقصد نزدیکتر شود.
یکی از کارهایی که می تواند بخشی از تمرین سئو باشد، ایجاد CTA برای صفحات مختلف وب سایت است. فراخوانی برای اقدام با کمک به دستیابی به اهداف ذکر شده در زیر، کمک به افزایش ترافیک وب سایت، افزایش اعتماد موتورهایی مانند گوگل به وب سایت و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران اینترنت.
این اهداف عبارتند از:
افزایش زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند یکی از مهم ترین اهداف دعوت به اقدام است. هر چه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت بمانند، احتمال انجام کاری توسط کاربر بیشتر می شود و هر چه بیشتر بمانند، اعتبار سایت بالاتر می رود.
ثبت اطلاعات کاربر یا فراخوان برای اقدام در فرم ثبت نام، احتمال بازگشت بازدیدکنندگان به سایت را افزایش می دهد.
ثبت اطلاعات مهم، مانند نام و شماره تلفن سرنخ، شانس شما را برای تبدیل آنها به مشتریان واقعی افزایش می دهد.
با کمک یک call to action، می توانید صفحاتی را که از چشم مخاطب دور می مانند، قرار دهید.
هدف دیگر CTA ها هدایت کاربران و تبلیغ محتوا به دیگران است. نظرات ارسال شده توسط کاربران در وب سایت های مختلف به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر مشخص می شود که تأثیر مستقیمی در افزایش رتبه وب سایت دارد.
انواع تماس های فعال
همانطور که در بالا اشاره کردیم، استخدام به صورت متفاوتی انجام می شود و همه سایت ها یکسان نیستند. مهم ترین و رایج ترین CTA های موجود عبارتند از:
1- ثبت نام کنید
یکی از رایج ترین انواع ایجاد یک فراخوان برای اقدام، درخواست از کاربران برای ثبت نام در یک وب سایت است. بسیاری از سایت ها فقط به اعضای اصلی و فقط محتوا اجازه دسترسی دارند. برای جذابیت این مشارکت و تشویق کاربران به ثبت نام در وب سایت. کمک باید از این لیست ها گرفته شود:
اطمینان حاصل کنید که محتوای خاص و مفید در مورد آن موضوع خاص فقط در وب سایت شما موجود است.
امکان دانلود محتوا و استفاده از آن می تواند انگیزه ای برای ثبت نام کاربران در سایت شما باشد. حتما روی این نکته تاکید کنید.
علاوه بر این، قرار دادن جوایزی مانند شرکت در قرعه کشی یا دادن کد تخفیف و اقداماتی از این دست به نوعی مشوق ثبت نام بازدیدکنندگان در سایت مورد نظر است.
2- فرم را پر کنید
نوع دیگری از CTA که توسط وب مسترها استفاده می شود، پر کردن فرم های خاص است. فرم ها می توانند در مورد نیاز شما به محتوای دلخواه یا در زمینه های دیگر باشند. کمک گرفتن از نکات ذکر شده برای ثبت نام در سایت نیز می تواند به عنوان مشوقی برای تکمیل فرم تلقی شود.
3- دعوت به اقدام
گاهی اوقات مدیران وب‌سایت‌ها مستقیماً از کاربران می‌خواهند که روی دکمه خاصی کلیک کنند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند. این دکمه ها معمولا در انتهای متن قرار می گیرند و با طراحی خوب سطح مشارکت و کلیک کاربران را افزایش می دهند.
4- ادامه مطلب
همچنین ممکن است هنگام بازدید از سایت و نزدیک شدن به بخش های مهم متن با دکمه Read More برخورد کرده باشید.
این روش یکی از تکنیک های مهم در سئو است که خلاصه ای مفید و جذاب در اختیار کاربر قرار می دهد. سپس بلافاصله متن را متوقف می کند و کاربر را به خواندن اطلاعات بیشتر در پیوند ارائه شده توسط کلید دعوت می کند.
5- ثبت ایده ها
در بالا اشاره کردیم که ثبت نظرات کاربران برای سئوی وب سایت و اعتبار بخشیدن به وب سایت موتور جستجو بسیار مهم است. به همین دلیل اکثر سایت هایی که کاربران متفاوتی دارند معمولا از کاربر دعوت می کنند تا نظرات خود را در پایین صفحه ثبت کند.
6- محصولات بیشتر را مشاهده کنید
در وب‌سایت‌های خرده‌فروشی، اغلب امکان دیدن همه محصولات برای بازدیدکنندگان وجود ندارد و این امر می‌تواند منجر به دیده نشدن برخی از محصولات توسط کاربران و عدم فروش آن شود.
در این نوع فروشگاه، مدیر وب سایت می تواند یک فراخوان جذاب ایجاد کند و کاربر را به بازدید از صفحات و محصولات دیگر دعوت کند. استفاده از 20 درصد فروش زمستانی یا جملات مشابه در جذب بازدیدکننده بسیار موثر است.
7- مطالب را به اشتراک بگذارید
امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی مردم دارند. قرار دادن قابلیت اشتراک گذاری محتوای وب سایت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، دستیابی به اهداف سئو و وب مستر سازنده سایت می شود.
همچنین گنجاندن امتیازهایی در این نوع CTA مانند قرعه کشی، شرکت در مسابقات، مشاهده محتوای اضافی و غیره موثر است.
8- با ما تماس بگیرید
یکی دیگر از انواع متداول فراخوانی، بخش تماس است. در هنگام مشاهده محتوای وب سایت، بازدیدکنندگان ممکن است با سوالات مختلفی مواجه شوند. در اکثر وب سایت ها، ایجاد یک بخش تماس یک فراخوان برای اقدام است که کاربر را وادار می کند تا روی یک پیوند خاص کلیک کند.
همچنین امکان چت آنلاین با سایر کاربران برای دریافت پاسخ سوالات احتمالی نیز به عنوان CTA شناخته می شود.
9- افزودن به سبد خرید
در بیشتر موارد، کاربران هنگام بازدید از سایت شما خریدی انجام نمی دهند یا اقدام خاصی انجام نمی دهند. ایجاد دکمه های CTA با عناوینی مانند افزودن به سبد خرید یا افزودن به موارد دلخواه به تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به مشتریان یا طرفداران معمولی کمک می کند.
10- صنوبر
پاپ آپ ها پیام هایی هستند که هنگام ورود یا خروج از یک وب سایت یا پس از مدتی به طور خودکار ظاهر می شوند و کاربر را به اقدام دعوت می کنند.
در اغلب موارد این فراخوان ها امکان مشارکت کاربران را افزایش می دهند، اما برای عملکرد مناسب آنها باید به چند نکته توجه شود.
به طور کلی پاپ آپ های لاگینی که بلافاصله پس از ورود کاربر ظاهر می شوند نتیجه خوبی ندارند و در بیشتر مواقع کاربر بدون توجه به محتوای آن پنجره را می بندد. پس هرگز از آنها استفاده نکنید.
اجازه دهید کاربر چند دقیقه در سایت شما حضور داشته باشد و با فضای کلی آن آشنا شود و سپس به نمایش پاپ آپ ها اقدام کنید.
پاپ‌آپ‌های خروج که هنگام خروج از یک وب‌سایت نمایش داده می‌شوند، بیشترین تأثیر را در جذب بازدیدکنندگان دارند.
جمع بندی
مهم ترین موضوع در ایجاد یک فراخوان برای اقدام، اثربخشی آن در ایجاد انگیزه در کاربر برای اقدام است. رعایت چند نکته ساده اما موثر کاربر را برای کلیک بر روی دکمه هایلایت شده هیجان زده تر می کند. نکات مفید عبارتند از:
انتخاب یک رنگ زیبا، پر جنب و جوش و برجسته برای دکمه CTA آن را بیشتر دیده و کاربر را تشویق به کلیک بر روی آن می کند.
انتخاب مکان مناسب یکی دیگر از نکات کلیدی هنگام طراحی دکمه CTA است. هر چه فضای اطراف این لینک ها بیشتر باشد، احتمال دیده شدن آنها بیشتر می شود.
استفاده از اشکال خلاقانه برای ایجاد دکمه‌های فراخوان به افزایش تعامل بازدیدکنندگان در بسیاری از موارد کمک می‌کند.
متن نوشته شده برای دعوت به اقدام نقش مهمی در اثربخشی آن دارد از جملات دستوری برای جذب بیننده بیشتر استفاده کنید همچنین استفاده از ضمیر اول شخص در ایجاد حس صمیمیت بسیار موثر است
در این متن نباید ابهامی وجود داشته باشد، پس تا جایی که ممکن است معنی را به خوبی منتقل کنید
اندازه دکمه تماس به اقدام نیز یکی دیگر از موارد مهم در هنگام ایجاد آن است. اندازه دکمه را با توجه به فونت سایت یا سایر جزئیات انتخاب کنید و سعی کنید دکمه CTA کمی بزرگتر از بقیه مطالب باشد.
فقط یک دکمه CTA برای هر صفحه ایجاد نکنید و از حداقل دو فراخوان جذاب برای اقدام استفاده کنید.
دکمه ای که در وب سایت خود ایجاد می کنید ممکن است در تلفن های همراه و تبلت ها متفاوت به نظر برسد. بهتر است به این قسمت توجه کنید و نمایشگر CTA را روی گوشی های موبایل تست کنید.

  • site design companies
  • ۰
  • ۰

سال 2021 فرا رسیده است و رتبه بندی شرکت های طراحی وب سایت مشهد گوگل آنقدر مهم است که ما همچنان می خواهیم با شما صحبت کنیم. سال 2020 به بسیاری از افرادی که به اهمیت وب سایت و کسب و کار اینترنتی اعتقاد نداشتند کمک کرد تا به این موضوع اعتقاد داشته باشند. بسیاری از افراد امسال شغل خود را از دست دادند و به کسب و کارهای اینترنتی روی آوردند، اما برای موفقیت این افراد باید وب سایت آنها شبیه هر وب سایت دیگری باشد. در اینجا موقعیت گوگل بسیار مهم است. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا عوامل رتبه بندی گوگل در سال 2021 را بهتر بشناسید.
رتبه بندی گوگل چیست؟
همانطور که می دانید سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به وب سایت ها کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشند. اما طبقه بندی چیست؟
در سئو، رتبه بندی به موقعیت محتوای شما در صفحات نتایج موتور جستجو اشاره دارد. رتبه 1 به این معنی است که اگر شخصی عبارت موضوعی شما را جستجو کند، قبل از هر کس دیگری صفحه شما را پیدا خواهد کرد. قرار گرفتن در 3 برتر خوب است زیرا بیش از نیمی از کلیک ها در هر صفحه نتیجه در سه صفحه برتر قرار دارند. قرار گرفتن در بین 10 تیم برتر نیز خوب است. زیرا 95 درصد مردم هرگز به صفحه دوم نمی روند.
هدف گوگل چیست؟
گوگل هدف خود را سازماندهی اطلاعات و در دسترس قرار دادن آن برای عموم می داند. از این نظر، ارائه نتایج مرتبط بخش عمده ای از این هدف است. بر اساس رتبه بندی کیفیت جستجو، گوگل هنگام فهرست بندی محتوا عوامل زیر را در نظر می گیرد:
تخصص، اصالت و یکپارچگی داخلی
کیفیت و کمیت محتوا
شهرت وب سایت
گوگل معمولا از این فاکتورها برای رتبه بندی سئو سایت استفاده می کند.
فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2021
همانطور که می دانید گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف سایت های شما را رتبه بندی می کند. هیچ کس نمی داند گوگل از چه عواملی برای این رتبه بندی استفاده می کند، اما با گذشت زمان، شناسایی برخی از این عوامل برای سئو آسان تر شده است. اگر شما هم می خواهید رتبه بهتری در نتایج گوگل در سال 2021 کسب کنید، بهتر است موارد زیر را در سایت های خود بررسی کنید.
برای امنیت بیشتر به جای Http از Https استفاده کنید
یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل امنیت وب سایت است. اگر وب سایت شما از نظر گوگل خطرناک باشد، قطعا رتبه پایینی کسب خواهید کرد.
محتوای با کیفیت
به احتمال زیاد در 9 مقاله از 10 مقاله ای که مطالعه می کنید، می خوانید که محتوا یکی از مهم ترین قسمت های سایت است. اگر محتوایی را در سایت خود منتشر کنید که تازه، مستقیم و برای کاربران مفید باشد، گوگل آن را در صفحه نتایج بالاتر قرار می دهد. برای ایجاد محتوای باکیفیت از دیدگاه گوگل و کاربران، استراتژی محتوای مناسب را انتخاب کنید و بر اساس این استراتژی شروع به تولید محتوا کنید.
لینک بیلدینگ یا بک لینک
محتوا و بک لینک ها دست به دست هم می دهند. هرچه محتوای شما بهتر باشد، احتمال بیشتری برای دریافت بک لینک دارید. گوگل شما را با استفاده از این بک لینک ها پیدا می کند، هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، از نظر گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت. البته یادتان باشد برای گرفتن بک لینک سئو کلاه سیاه انجام ندهید زیرا گوگل شما را شناسایی می کند و از طرف گوگل جریمه می شوید.
جستجو برای اهداف
یکی دیگر از عوامل رتبه بندی گوگل در سال 2021، هدف جستجوی کاربر است. گوگل روز به روز هوشمندتر می شود و این هوش به آن کمک می کند تا پاسخ را به کاربر برساند. به عنوان مثال، اگر بهترین افزونه وردپرس را در گوگل جستجو کنید، 10 نتیجه اول به شما نشان می دهد که کاربر چه چیزی را جستجو می کند. بنابراین اگر تصمیم به تولید متریال در این زمینه دارید باید از همین نوع باشد.
سرعت سایت
سرعت صفحه یکی از عواملی است که از ماه می 2021 یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل محسوب می شود. مهم ترین عوامل گوگل آنهایی هستند که برای بهبود تجربه کاربر اهمیت زیادی دارند. برای تست سرعت سایت، چندین ابزار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، از جمله MonsterInsights، GTMetrix و غیره.
بهینه سازی صندوق اطلاعات
در سال 2021، برای اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید، باید اطلاعاتی را که کاربران در مورد شما نیاز دارند در اختیار گوگل قرار دهید. مشتری شما می خواهد بداند شما کی هستید، چه خدمات یا محصولی را ارائه می دهید و چگونه به شما اعتماد کند. باید سعی کنید تمام اطلاعات موجود در Google Knowledge Graph را در اختیار کاربر قرار دهید تا بتواند در حین جستجوی برند شما، اطلاعات مورد نیاز خود را بیابد.
بهینه شده برای تلفن های همراه
تست موبایل دوستانه به یک امر ضروری تبدیل شده است. سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد و در همه دستگاه های تلفن همراه عالی به نظر برسد. به گفته Shelly Fegin، مدیر Good Search، این موضوع در سال 2021 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد: در این سال، گوگل نسخه دسکتاپ سایت شما را به طور کامل کنار گذاشته و بیشتر بر روی پاسخگویی سایت تمرکز خواهد کرد. تلفن همراه..
بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که سایت خود را به حداقل ممکن برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کرده اید و روی بهبود دسکتاپ تمرکز کرده اید، وقت آن است که دست به کار شوید و تمام جزئیات مربوط به موبایل دوستی سایت خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر شما به راحتی در تلفن های همراه قابل دسترسی هستند، هیچ محتوای پنهانی از دید مخاطبان شما وجود ندارد، وب سایت شما به راحتی در هر گوشی قابل پیمایش است و…
توجه: اگر نسخه موبایل و دسکتاپ شما متفاوت باشد اشکالی ندارد، اما گوگل دیگر این دو را جداگانه رتبه بندی نمی کند، بنابراین اگر نسخه موبایل جداگانه دارید، وقت آن رسیده که از واکنش گرا بودن آن مطمئن شوید.
هوش مصنوعی نقش پر رنگ تری در رتبه بندی گوگل ایفا می کند.
هوش مصنوعی (AI) نحوه تعامل کاربران با محتوای آنلاین را تغییر داده است. الگوریتم Google Rank Brain امسال اهمیت بیشتری پیدا کرده است و نقش زیادی در رتبه بندی سایت شما در گوگل دارد. سوالی که مطرح می شود این است که چگونه سایت خود را برای مالک بهینه کنید. اگرچه گوگل این وضعیت را به شما اطلاع نداده است، اما می توانید با رعایت فاکتورهای سئو، شانس خود را برای افزایش رتبه خود افزایش دهید.
جستجوی صوتی بر نتایج پرس و جو تأثیر می گذارد
جستجوی صوتی به لطف نوآوری هایی مانند دستیار گوگل، سیری اپل و الکسای آمازون در طول سال ها راه طولانی را طی کرده است. همانطور که فناوری پیشرفت می کند، روش های استفاده از آن نیز افزایش می یابد. بر اساس تحقیقات، تا سال 2022، 55 درصد از خانواده ها بلندگوی هوشمند خواهند خرید. به همین دلیل است که باید وب سایت خود را برای جستجوی صوتی در سال 2021 بهینه کنید و از رقبای خود جلوتر بمانید. برای بهینه‌سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی، باید از عباراتی استفاده کنید که افراد هنگام صحبت از آن استفاده می‌کنند، به عنوان مثال، به‌جای «رتبه‌بندی Google 2021» متن شما باید «How to you rank in 2021» باشد، «آیا می‌توانم در گوگل بهتر پیدا کنم؟»
گوگل از ویژگی Snippets استفاده می کند
نترس! برای قرار گرفتن در صدر رتبه بندی گوگل نیازی به ایجاد محتوای طولانی و اختصاصی ندارید. Rich Snippet که در سال 2017 توسط گوگل معرفی شد، میانبری برای افزایش رتبه شما در گوگل است. Google Zero Rank Feature Snippet Called معمولاً قطعه‌های ویژگی را قبل از نتایج اصلی Google می‌بینید. اگر بتوانید خود را در این نتایج نشان دهید، سود زیادی خواهید برد. کلیپ ها معمولا حاوی اطلاعات، پرسش و پاسخ یا محتوای کاربردی هستند. برای ایجاد قطعات بهتر است از اعلان های سوال استفاده کنید. به عنوان مثال: "چگونه یک کیک شکلاتی بپزیم؟"
استفاده از ویدئو یک استراتژی موفق در سال 2021 است
ویدیوهای آنلاین یکی از راه های برنده شدن است. یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد. اگر هنوز تولید محتوای ویدیویی را شروع نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. طبق گفته سیسکو، محتوای ویدیویی از همه انواع محتوا پیشی خواهد گرفت. پس تولید محتوای ویدیویی و سئوی ویدیو را فراموش نکنید.
جمع بندی
وقتی به رتبه بندی اینترنت فکر می کنید، بیشتر اوقات به کل کره زمین فکر می کنید، اما حقیقت این است که بیشتر مردم به دنبال مراکز خدمات محلی هستند. به همین دلیل، در سال 2021 اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی بیش از هر زمان دیگری مشهود خواهد بود. همچنین باید وب سایت خود را با توجه به بازدیدکنندگان محلی سئو کنید تا رتبه بهتری کسب کنید. فراموش نکنید که وارد بسته محلی، نقشه های گوگل، بهینه سازی GMB و ... شوید.

  • site design companies
  • ۰
  • ۰

در این مقاله همچنین به بررسی شرکت های طراحی وب سایت مشهد اهمیت این موضوع از نظر تاثیر آن بر سئو و جایگاه سایت در نتایج جستجو می پردازیم. در واقع یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، انتخاب نام دامنه مناسب است. در این مقاله با ما همراه باشید تا تاثیر دامنه و افزونه بر سئوی درون صفحه را با هم بررسی کنیم.
نام دامنه چیست؟
دامنه آدرس سایت شما است و مخاطبان باید نام سایت شما را با آن به خاطر بسپارند. همانطور که یافتن خانه از طریق آدرس آسان است، یافتن یک وب سایت بر اساس دامنه آسان تر است. اگر می خواهید یک سایت راه اندازی کنید، می توانید برای ثبت دامنه در گنجه هاست اقدام کنید.
هر دامنه دو بخش دارد:
نام اصلی سایت
پسوند دامنه
نمونه کامل دامنه را در تصویر می بینید. برای اطلاعات بیشتر و درک بهتر دامنه توصیه می کنیم مقاله دامنه چیست را مطالعه کنید. در مقاله زیر انواع افزونه ها و تاثیر انتخاب آنها بر سئو را به شما خواهیم گفت.
سئو و انتخاب دامنه مناسب
دامنه هایی که بر اساس اصول سئو انتخاب می شوند، موقعیت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو به طور موثر بهینه می کنند. از آنجایی که یکی از مهمترین فاکتورهای سئو، رضایت مخاطب و کاربر است، سهولت تلفظ و املای نام دامنه برای کاربران اهمیت پیدا می کند. بهتر است نام دامنه را تا حد امکان کوتاه نگه دارید (یعنی تا زمانی که از مفهوم کم نکند). زیرا در این صورت شما نقشی را سریعتر در ذهن مخاطب خود به دست می آورید.
موارد ذکر شده در بالا به شما در این رسانه کمک خواهد کرد. با داشتن نام دامنه کوتاه و در نتیجه ماندن در ذهن مخاطب، دیر یا زود به یک برند تبدیل خواهید شد. استفاده از کلمات کلیدی تجاری برای برندسازی شما نیز موثر است. با این کار از دو جهت سود خواهید برد:
در مورد بخش کسب و کار خود در موتورهای جستجو اطلاعاتی کسب کنید
هنگام بازدید از سایت خود، مخاطبان خود را با حوزه کسب و کار خود آشنا کنید.
کیفیت صحنه خوب
از ویژگی های یک دامنه خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کوتاه باشد
این به انتخاب نام کوتاهی که برای مخاطبان شما آسان باشد کمک می کند. با این حال، به یاد داشته باشید که مختصر بودن این منطقه نباید معنایی را که ارائه می دهد خراب کند. نامی را انتخاب کنید که برای کاربر معنادار باشد.
مرتبط با کسب و کار خود باشید
علاوه بر برندسازی، انتخاب نام مرتبط با کسب و کار مزایای سئو را نیز برای شما دارد. به این ترتیب، دسترسی شرکت شما برای موتورهای جستجو مشخص می شود. به عنوان مثال اگر وب سایتی در زمینه تولید عسل دارید، انتخاب یکی از دامنه های زیر برای شما کافی است.
افزودن نام دامنه
پسوندهای دامنه را می توان به انواع مختلفی طبقه بندی کرد، از جمله پسوندهای ملی یا بین المللی. انتخاب افزونه مناسب در سئو مهم است. به همین منظور در مقاله زیر به ارائه انواع دامنه بر اساس پسوند می پردازیم:
دامنه ها یا TLD های سطح بالا (به عنوان مثال com و net.)
دامنه سطح بالای کد کشور یا ccTLD (به عنوان مثال ir. برای ایران و شرکت برای کلمبیا)
دامنه های سطح بالا یا sTLD های حمایت شده (به عنوان مثال، مرتبط با موسسات آموزشی)
انتخاب هر یک از این افزونه ها بر موقعیت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. مهم است که نیازهای خود را اندازه گیری کنید. برای تصمیم گیری در مورد نوع پسوند نام دامنه، باید با توجه به بخش تجاری، وسعت فضایی فعالیت (داخلی و خارجی) و اندازه گیری هزینه ها تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در سطح بین المللی فعالیت کنید، پسوند ir را انتخاب کنید. این یک اشتباه خواهد بود.
این تصمیم شماست در مقاله بعدی با هم در مورد تاثیر پسوند دامنه بر سئو بحث خواهیم کرد.
سئو و انتخاب افزونه مناسب
با توجه به تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران، استفاده از افزونه های بین المللی می تواند باعث ایجاد مشکل در سئو سایت شما شود. زیرا تعیین محدوده جغرافیایی امکان پذیر نخواهد بود. برای حل این مشکل ثبت دامنه ملی می تواند موثر و مفید باشد زیرا در دامنه ملی محدوده جغرافیایی به صورت پیش فرض برای موتورهای جستجو شناخته شده است.
به طور کلی استفاده از پسوندهای سطح اول مناسبتر بوده و در رتبه سایت در نتایج جستجو تاثیر مثبت دارد. مطمئناً هنگام ثبت دامنه با پسوند سطح بالاتر هزینه بیشتری خواهید پرداخت، اما نگران نباشید. به مرور زمان نتیجه را خواهید گرفت.
بخوانید: بهترین افزونه ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما
نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که مردم عادی، شرکت. آنها آن را به عنوان یک نقطه ضعف کسب و کار می دانند و با این کار ضررهای جبران ناپذیری به استراتژی سئوی وب سایت خود وارد می کنند. اگر این گسترش گسترش کشور کلمبیا باشد!!!!
جمع بندی

در این مقاله در مورد اهمیت انتخاب نام دامنه و پسوند مناسب و تاثیر آن بر سئو سایت صحبت کردیم. دامنه و پسوند آن اولین چیزی است که کاربر در مورد سایت شما می بیند و به یاد می آورد، بنابراین آنها را دست کم نگیرید. دامنه به عنوان اولین کارکرد وب سایت شما می تواند فرصتی برای معرفی شرکت شما به عموم باشد. مکمل ها نیز باید با توجه به آنچه ذکر کردیم انتخاب شوند.

  • site design companies