طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت

  • ۰
  • ۰

وب سایت های مختلف برای اهداف شرکت های طراحی وب سایت مشهد متفاوتی ایجاد می شوند، اما هدف همه آنها یکسان است. برای همه وب سایت ها، هدف اصلی ایجاد محتوا و نگهداری وب سایت، سوق دادن کاربران به اقدام یا یک فراخوان برای اقدام است.
این اقدام می تواند خرید در وب سایت، دانلود لینک، پر کردن فرم یا سایر اقدامات مشابه باشد.
حال این سوال پیش می آید که مدیران وب سایت ها از چه روشی برای تشویق کاربران به انجام کاری استفاده می کنند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که دکمه فراخوان برای دستیابی به هدف فوق طراحی شده است.
اما فراخوان برای اقدام چیست و برای ایجاد آن چه مراحل یا نکاتی را باید رعایت کنید؟ پس از تعریف این مفهوم در این مقاله به ارائه نکات لازم برای ایجاد آن می پردازیم. پس تا آخر با ما باشید.
فراخوان برای اقدام چیست؟
Call to Action یا CTA که به اختصار Call to Action نامیده می شود، شامل مفهوم «درخواست اقدام» می شود. وب سایت های مختلف از فرمت ها و فرم های مختلفی برای درخواست از کاربر استفاده می کنند و همچنین درخواست های متفاوتی از یکدیگر دارند.
برخی از وب سایت ها از بازدیدکننده درخواست خرید محصول می کنند، برخی دیگر کاربر را ملزم به کلیک بر روی قسمت خاصی برای دانلود فایل می کنند و گاهی اوقات هدف از فراخوان ثبت اطلاعات کاربر یا به عبارتی تغییر جهت است. به کاربر واقعی
به عبارت ساده، call to action یک لینک، دکمه یا تصویر خاص در صفحات مختلف وب سایت است که اغلب دارای متن و تصاویر جالبی است که کاربر را تشویق می کند و سعی می کند کاربر را به دنبال درخواست مدیر وب سایت و در نهایت تحقق هدف خود در ایجاد وب سایت . و مدیریت
تاثیر فراخوان بر روی سئو سایت
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مجموعه ای از اقدامات است که سعی می کند وب سایت مورد نظر را به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برساند.
در طی این فرآیند کارهای مختلفی انجام می شود تا اعتبار صفحه در نزد موتورهای جستجو افزایش یابد و صفحه با رسیدن به صفحه اول به مقصد نزدیکتر شود.
یکی از کارهایی که می تواند بخشی از تمرین سئو باشد، ایجاد CTA برای صفحات مختلف وب سایت است. فراخوانی برای اقدام با کمک به دستیابی به اهداف ذکر شده در زیر، کمک به افزایش ترافیک وب سایت، افزایش اعتماد موتورهایی مانند گوگل به وب سایت و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران اینترنت.
این اهداف عبارتند از:
افزایش زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند یکی از مهم ترین اهداف دعوت به اقدام است. هر چه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در سایت بمانند، احتمال انجام کاری توسط کاربر بیشتر می شود و هر چه بیشتر بمانند، اعتبار سایت بالاتر می رود.
ثبت اطلاعات کاربر یا فراخوان برای اقدام در فرم ثبت نام، احتمال بازگشت بازدیدکنندگان به سایت را افزایش می دهد.
ثبت اطلاعات مهم، مانند نام و شماره تلفن سرنخ، شانس شما را برای تبدیل آنها به مشتریان واقعی افزایش می دهد.
با کمک یک call to action، می توانید صفحاتی را که از چشم مخاطب دور می مانند، قرار دهید.
هدف دیگر CTA ها هدایت کاربران و تبلیغ محتوا به دیگران است. نظرات ارسال شده توسط کاربران در وب سایت های مختلف به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر مشخص می شود که تأثیر مستقیمی در افزایش رتبه وب سایت دارد.
انواع تماس های فعال
همانطور که در بالا اشاره کردیم، استخدام به صورت متفاوتی انجام می شود و همه سایت ها یکسان نیستند. مهم ترین و رایج ترین CTA های موجود عبارتند از:
1- ثبت نام کنید
یکی از رایج ترین انواع ایجاد یک فراخوان برای اقدام، درخواست از کاربران برای ثبت نام در یک وب سایت است. بسیاری از سایت ها فقط به اعضای اصلی و فقط محتوا اجازه دسترسی دارند. برای جذابیت این مشارکت و تشویق کاربران به ثبت نام در وب سایت. کمک باید از این لیست ها گرفته شود:
اطمینان حاصل کنید که محتوای خاص و مفید در مورد آن موضوع خاص فقط در وب سایت شما موجود است.
امکان دانلود محتوا و استفاده از آن می تواند انگیزه ای برای ثبت نام کاربران در سایت شما باشد. حتما روی این نکته تاکید کنید.
علاوه بر این، قرار دادن جوایزی مانند شرکت در قرعه کشی یا دادن کد تخفیف و اقداماتی از این دست به نوعی مشوق ثبت نام بازدیدکنندگان در سایت مورد نظر است.
2- فرم را پر کنید
نوع دیگری از CTA که توسط وب مسترها استفاده می شود، پر کردن فرم های خاص است. فرم ها می توانند در مورد نیاز شما به محتوای دلخواه یا در زمینه های دیگر باشند. کمک گرفتن از نکات ذکر شده برای ثبت نام در سایت نیز می تواند به عنوان مشوقی برای تکمیل فرم تلقی شود.
3- دعوت به اقدام
گاهی اوقات مدیران وب‌سایت‌ها مستقیماً از کاربران می‌خواهند که روی دکمه خاصی کلیک کنند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند. این دکمه ها معمولا در انتهای متن قرار می گیرند و با طراحی خوب سطح مشارکت و کلیک کاربران را افزایش می دهند.
4- ادامه مطلب
همچنین ممکن است هنگام بازدید از سایت و نزدیک شدن به بخش های مهم متن با دکمه Read More برخورد کرده باشید.
این روش یکی از تکنیک های مهم در سئو است که خلاصه ای مفید و جذاب در اختیار کاربر قرار می دهد. سپس بلافاصله متن را متوقف می کند و کاربر را به خواندن اطلاعات بیشتر در پیوند ارائه شده توسط کلید دعوت می کند.
5- ثبت ایده ها
در بالا اشاره کردیم که ثبت نظرات کاربران برای سئوی وب سایت و اعتبار بخشیدن به وب سایت موتور جستجو بسیار مهم است. به همین دلیل اکثر سایت هایی که کاربران متفاوتی دارند معمولا از کاربر دعوت می کنند تا نظرات خود را در پایین صفحه ثبت کند.
6- محصولات بیشتر را مشاهده کنید
در وب‌سایت‌های خرده‌فروشی، اغلب امکان دیدن همه محصولات برای بازدیدکنندگان وجود ندارد و این امر می‌تواند منجر به دیده نشدن برخی از محصولات توسط کاربران و عدم فروش آن شود.
در این نوع فروشگاه، مدیر وب سایت می تواند یک فراخوان جذاب ایجاد کند و کاربر را به بازدید از صفحات و محصولات دیگر دعوت کند. استفاده از 20 درصد فروش زمستانی یا جملات مشابه در جذب بازدیدکننده بسیار موثر است.
7- مطالب را به اشتراک بگذارید
امروزه شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی مردم دارند. قرار دادن قابلیت اشتراک گذاری محتوای وب سایت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، دستیابی به اهداف سئو و وب مستر سازنده سایت می شود.
همچنین گنجاندن امتیازهایی در این نوع CTA مانند قرعه کشی، شرکت در مسابقات، مشاهده محتوای اضافی و غیره موثر است.
8- با ما تماس بگیرید
یکی دیگر از انواع متداول فراخوانی، بخش تماس است. در هنگام مشاهده محتوای وب سایت، بازدیدکنندگان ممکن است با سوالات مختلفی مواجه شوند. در اکثر وب سایت ها، ایجاد یک بخش تماس یک فراخوان برای اقدام است که کاربر را وادار می کند تا روی یک پیوند خاص کلیک کند.
همچنین امکان چت آنلاین با سایر کاربران برای دریافت پاسخ سوالات احتمالی نیز به عنوان CTA شناخته می شود.
9- افزودن به سبد خرید
در بیشتر موارد، کاربران هنگام بازدید از سایت شما خریدی انجام نمی دهند یا اقدام خاصی انجام نمی دهند. ایجاد دکمه های CTA با عناوینی مانند افزودن به سبد خرید یا افزودن به موارد دلخواه به تبدیل بازدیدکنندگان معمولی به مشتریان یا طرفداران معمولی کمک می کند.
10- صنوبر
پاپ آپ ها پیام هایی هستند که هنگام ورود یا خروج از یک وب سایت یا پس از مدتی به طور خودکار ظاهر می شوند و کاربر را به اقدام دعوت می کنند.
در اغلب موارد این فراخوان ها امکان مشارکت کاربران را افزایش می دهند، اما برای عملکرد مناسب آنها باید به چند نکته توجه شود.
به طور کلی پاپ آپ های لاگینی که بلافاصله پس از ورود کاربر ظاهر می شوند نتیجه خوبی ندارند و در بیشتر مواقع کاربر بدون توجه به محتوای آن پنجره را می بندد. پس هرگز از آنها استفاده نکنید.
اجازه دهید کاربر چند دقیقه در سایت شما حضور داشته باشد و با فضای کلی آن آشنا شود و سپس به نمایش پاپ آپ ها اقدام کنید.
پاپ‌آپ‌های خروج که هنگام خروج از یک وب‌سایت نمایش داده می‌شوند، بیشترین تأثیر را در جذب بازدیدکنندگان دارند.
جمع بندی
مهم ترین موضوع در ایجاد یک فراخوان برای اقدام، اثربخشی آن در ایجاد انگیزه در کاربر برای اقدام است. رعایت چند نکته ساده اما موثر کاربر را برای کلیک بر روی دکمه هایلایت شده هیجان زده تر می کند. نکات مفید عبارتند از:
انتخاب یک رنگ زیبا، پر جنب و جوش و برجسته برای دکمه CTA آن را بیشتر دیده و کاربر را تشویق به کلیک بر روی آن می کند.
انتخاب مکان مناسب یکی دیگر از نکات کلیدی هنگام طراحی دکمه CTA است. هر چه فضای اطراف این لینک ها بیشتر باشد، احتمال دیده شدن آنها بیشتر می شود.
استفاده از اشکال خلاقانه برای ایجاد دکمه‌های فراخوان به افزایش تعامل بازدیدکنندگان در بسیاری از موارد کمک می‌کند.
متن نوشته شده برای دعوت به اقدام نقش مهمی در اثربخشی آن دارد از جملات دستوری برای جذب بیننده بیشتر استفاده کنید همچنین استفاده از ضمیر اول شخص در ایجاد حس صمیمیت بسیار موثر است
در این متن نباید ابهامی وجود داشته باشد، پس تا جایی که ممکن است معنی را به خوبی منتقل کنید
اندازه دکمه تماس به اقدام نیز یکی دیگر از موارد مهم در هنگام ایجاد آن است. اندازه دکمه را با توجه به فونت سایت یا سایر جزئیات انتخاب کنید و سعی کنید دکمه CTA کمی بزرگتر از بقیه مطالب باشد.
فقط یک دکمه CTA برای هر صفحه ایجاد نکنید و از حداقل دو فراخوان جذاب برای اقدام استفاده کنید.
دکمه ای که در وب سایت خود ایجاد می کنید ممکن است در تلفن های همراه و تبلت ها متفاوت به نظر برسد. بهتر است به این قسمت توجه کنید و نمایشگر CTA را روی گوشی های موبایل تست کنید.

  • ۰۱/۰۷/۱۰
  • site design companies

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی